Nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja donosi predlog kako će se definisati električni trotineti, ko, gde i kako će smeti da se voze.
Zvaće se “Lako električno vozilo”
U zakonu će najverovatnije ovako glasiti definicija za trotinete:
Lako električno vozilo je vozilo
- sa najmanje dva točka,
- sa mehaničkim upravljačem,
- bez mesta za sedenje,
- čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW,
- čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i
- čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg.
Ko će smeti da ih vozi?
Lice mlađe od 14 godina ne sme da upravlja ovim vozilom na javnim putevima.
Gde će smeti da se voze?
Vozači lakih električnih vozila će biti obavezni da za kretanje koriste
- biciklističku stazu,
- pešačko-biciklističku stazu ili
- biciklističku traku.
Ako nema ovih staza ili traka, mogu koristiti i
- pešačku stazu,
- pešačku zonu ili
- trotoar
pod uslovom da ne ometaju kretanje pešaka i da se kreću brzinom kretanja pešaka a najviše 5 km/h.
Ukoliko ne postoji mogućnost da se kreću pešačkom stazom, pešačkom zonom ili trotoarom, mogu se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h.
Vozači ovih vozila kada se kreću kolovozom smeju da koriste kolovoz u širini od najviše 1m od desne ivice kolovoza.
Kada prelaze kolovoz ne smeju da voze tj. moraju da sidju sa vozila osim na prelazu biciklističke staze preko kolovoza.
Prevoz lica
Zaštitna oprema
Lice koje nije navršilo 18 godina života, za vreme dok upravlja ovim vozilom, mora na glavi da nosi zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu.
Kada se kreću kolovozom, moraće da nose svetloodbojni prsluk, osim u zoni usporenog saobraćaja.
Moraju nositi svetloodbojni prsluk ili biti osvetljeni ili označeni reflektujućom materijom kada se kreću noću i u uslovima smanjene vidljivosti biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom, pešačkom zonom ili zonom usporenog saobraćaja.
Dokumenta
Dok upravlja ovim vozilom u saobraćaju na putu vozač će kod sebe morati da ima tehničku dokumentaciju o vozilu iz koje se može utvrditi snaga elektromotora, konstruktivna brzina i masa praznog vozila.
Napominjemo da je ovo predlog za izmenu Zakona i da su moguće razne promene. Sve dok novi Zakon o bezbednosti o saobraćaju ne bude objavljen u Službenom glasniku ovi propisi ne važe.